Lézardrieux, L’Aber Wrac’h en Camaret-sur-Mer

On 30/04/2011, in Uncategorized, by Sabine

Rustdag Lézardrieux, maandag 25 april 2011 We hebben heerlijk rustig geslapen aan de drijvende steiger. Na het ontbijt besluiten we toch de boot te verleggen zodat we gemakkelijk aan wal kunnen (alternatief was de bijboot oppompen met de handpomp, we hebben namelijk geen elektriciteit). We varen richting de haven en zien een dubbele box waar […]

Guernsey en Lézardrieux

On 25/04/2011, in Uncategorized, by Sabine

Rustdag Guernsey (2) Na een overheerlijk avondje in ons favoriete restaurant Le Nautique (lobster again!) werden we de volgende ochtend wakker met een volle buik. Tijd dus om wat te bewegen. Eerst maar even betalen bij de harbourmaster en wat boodschappen inslaan voor de komende dagen. We hadden afgesproken samen met Ellen en Adri om […]

Rustdag (1) Guernsey

On 20/04/2011, in Uncategorized, by Sabine

Gek dat uurtje tijdverschil. Om half acht vanmorgen zijn we al zo wakker, dat we besluiten maar uit bed te gaan. Voordat we ontbijten draait er alweer een wasje. Het weer is prachtig. Jan heeft z’n korte broek aan. Met lange mouwen loop je nu echt voor gek, zo warm is het nu al. We […]

Tocht van Cherbourg (FR) naar Guernsey (GB)

We vertrekken iets over 12.00 uur, een prettige tijd. We hebben lekker uit kunnen slapen. Jan gaat met Adri naar de Beneteau winkel in de haven. Even kijken of ze nog leuke spelendingetjes hebben. Jan koop ook alvast nog wat motorolie. Reserve is nooit weg! De mannen gaan ook op zoek naar een bakker. Voor […]

Port en Bessin naar Cherbourg

On 18/04/2011, in Uncategorized, by Sabine

Vandaag (maandag 18e) zijn we vanmorgen om iets over half negen vertrokken uit Port-en-Bessin. Toen stond er voldoende water om te kunnen vertrekken. We dachten dat het koud zou zijn, maar dat viel hartstikke mee. Eenmaal het zeegat uit begonnen we met het uittrekken van de eerste laagjes kleding. Het zonnetje scheen en we hebben […]

Rustdag in Port-en-Bessin

We waren al vroeg op. Na de enerverende nacht konden we ’s morgens niet meer blijven liggen. We wilden eropuit. Dus, na een vers Frans stokbrood (die keer een carré, een soort vierkant stokbrood) en het kuisen van de boot zijn we gaan wandelen over de markt. Ook alle winkels waren open. Best bijzonder, want […]

Saint Valery en Caux naar Port-en-Bessin

On 18/04/2011, in Uncategorized, by Sabine

We vertrekken ’s morgens met de eerste brugopening. Het is 66 mijl, een behoorlijk eind varen en we moeten daar ook weer met hoogwater aankomen (anders staat er geen water in de haven, het valt er helemaal droog). Er zou een zonnetje schijnen, maar die zit verborgen achter de wolken. We hebben last van een […]

Heerlijke rustdagen

On 15/04/2011, in Uncategorized, by Sabine

We hebben drie heerlijke rustdagen achter de rug. We boffen maar met het weer. De afgelopen dagen hebben we onze rust gepakt in het dorpje Saint Valéry en Caux. We hebben genoten van het lekkere weer. Sinds we weg zijn, hebben we nog geen spatje regen gezien! Dat is echt bijzonder in april. De voorspellingen voor […]

Rust

On 13/04/2011, in Uncategorized, by Sabine

Vandaag (woendag) is het rustdag. Rustdag betekent: uitslapen, niet varen en voor de rest heel veel dingen die niets met rust te maken hebben. Zoals boot zoutvrij maken, wasjes doen, stofzuigen, stoffen, wandelen, boodschapje doen, etcetera. Best druk dus voor een rustdag. Maar, zo aan het eind van de middag zit ik aan een eerste […]

Heftig tochtje naar Dieppe

On 12/04/2011, in Uncategorized, by Sabine

Gistermiddag zijn we aangekomen in Dieppe. De tocht ernaartoe was pittig. De eerste uren moesten we op de motor omdat er weinig wind was. Maar dat veranderde. Enkele uren later hadden we 20 knopen wind en zeilden we hoog aan de wind richting St. Valery en Caux. Ongeveer vijftien mijl voor de aankomst was de […]